Google AdwordsTātad, aptuveni 22.06.2007 tika izveidota un palaista Google AdWords kampaņa, izmantojot CPM modeli. Detaļas par kampaņu var lasīt šeit. Mērķēti tikai vairāki populāri web portāli un reklāma aicināja iepazīties ar foršu meiteni.

Tātad vēlreiz - testā tika izmantotas šādas 2 reklāmas:

Divas reklāmas

Lai arī cik paradoksāli tas nebūtu, 1. reklāmā ieviesās neliela drukas kļūda manas neuzmanības pēc. Tomēr kļūda ir diezgan nebūtiska, pietrūkst viena burta virsrakstā, ko ir itin grūti pamanīt, jo vārdus ir viegli noskanēt. Dati paradīs ka lietotājiem nemaz tas netraucē.

Dažreiz praksē pat nākas speciāli izlaist kādu burtu vai saīsināt vārdu, lai varētu iekļauties virsrakstam atvēlēto zīmju skaitā. Bet tam ir arī mīnusi, bet par to citreiz.

Pēc aptuveni divu nedēļām, izdevās sasniegt nosprausto mērķi - 200′000 apskates. Rezultātā, kopējie dati izskatās šādi.

AdWords stats

Tātad, CPM - $0.25, klikšķi - 547, 200k apskates, CTR (klikšķināšanas procents) 0.27% un kopējās izmaksas $50.16.

Un cik tad maksā viens klikšķis? 

Vidējā maksa par klikšķi, pieņemot ka USD kurss ir aptuveni 0.51 Ls par vienu USD, ir sekojoš:

Average CPC

Tātad, vidējā klikšķa cena ir aptuveni 4,7 santīmu, kas ir ir uzskatāms par “ļoti lēti” angliski runājošo pasaulē, bet arī mūsu gadijumā nav nemaz tik slikti, un tuvinās www.TextAds.lv piedāvāto pakalpojumu cenām.

Tātad, kā tad gāja ar klikšķiem, proti, no kurienes tad tika klikināts un cik daudz (nospied, lai palielinātu).

Sites used in AdWords campaign

YouTube ir priekšā metacafe, tomēr LV auditorija arī to apmeklē gana aktīvi.

Un tagad pats skaistums, abu reklāmtestu performances datu pārskats!

AdWords clicks (klikšķi)

Blondīnes ir topā un uzvar pārliecinoši ar aptuveni ~21% augstāku CTR. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē to, ka par to pašu naudu mēs iegūstam par 20% vairāk klikšķu. Tā sacīt, pērc 4 un piektais par brīvu.

Paskatīsimies, ko tas nozīmē no CPC (maksa par klikšķi) skatījuma.

Bezmaksas iepazīšanās - $25.07 / 248 = $0.101 par klikšķi (Ls 0.051)
Iepazīšanās ar blondīnēm - $25.09 / 299 = $0.084 par klikšķi! (Ls 0.043)

Tātad, teju vai par santīmu lētāk. Nakamais solis protams ir tikt vaļā no bezmaksas iepazīšānās un attīstīt tālāk blondīņu versiju, mēģīnot vel vairak uzlabot CTR un samazināt vidējo klikšķa cenu, teiksim, no 0.043 uz 0.04 Ls, kas būtu diezgan vērienīgs solis.

Par monetizācijas iespējām

Latvijā ar iepazīšanos servisiem itkā ir gana, bet problēma ir tā, ka viņi ir diezgan nedraudzīgi pret maksāšanu potenciālajiem partneriem. Tomēr man izdevās atrast 2 servisus, kas piedāvā sadarbību un % izmaksu no piesaistītā lietotaja pirkumiem.

ClubX - sola maksāt 20% no piedāvāto pakalpojumu apmaksas summas, izskatās visreālāk ir tēmēt SMS par 0.95Ls, kas dod 8-9 santīmus, atkarībā no operatora. Maksa ir par mēnesi, tātad, principā iespēja nopelnīt līdz pat ~1ls gadā no aktīva lietotāja, ko būsiet piesaistījis. Matemātiski rēķinot, nav slikti, ja par 4,3 santīmiem, varat nopelnīt 100 santīmus vietā.

ClubX rates

Diemžēl, vis nav tik vienkārši, der uzzināt cik ilgi vidēji viens aktīvs lietotājs uzturas šajā resursā (domāts, mēneši), cik vidēji viens aktīvs lietotajs tērē uz pakalpojumu iegādi, utml. Tā patās jums būs jātestē, vai teiksim lietotaji kas nākuši no YouTube vai MetaCafe reģistrēsies, un ja jā, cik liels procents? Vai visi, vai 50%, mazāk? No šiem visiem datiem protams ka būs atkarīga arī jūsu peļņa.

Piemēram, ja 1 no 2 lietotājiem reģistrējas, tad jūsu izmakas teiksim ir 9 santīmi, tad principā, aizsūtot SMS, jūs esat 1. mēnesī pa nullēm. Ja lietotājs turpina aktīvi lietot servisu, tad jūs jau sākat pelnīt. Tā sacīt spēle ar cipariem, testēšana utml.

http://www.clubx.lv/affiliates/rates/index.php

Delfim - attiecīgi sola 10-15%, un tagad (iesākumā), šķiet ka pat līdz 50%.

http://www.delfim.lv/affiliates.php

Dating.lt - piedāvā pašiem izveidot savu iepazīšanās lapu - proti, izveidot tā saucamo ieejas punktu lietuviešu veidotajā iepazīšanās servisā. Šis piedāvajums šķiet visinteresantākais, jo kā mārketētajam, ir būtiski varēt mainīt un pielāgot piedāvājumu jeb nolaišanās lapu, testēt un eksperimentēt, cenšoties atrast optimālo kombināciju.

http://webmaster.dating.lt/


10 Atbildes to “AdWords Split test, CPM un monetizācijas iespējas”

  1. 1 BlackHalt

    BezMakas.

  2. 2 xlt

    interesants pētījums. Tā tīri no praktiskās puses. Varbūt kādreiz arī man noderēs gūtās atziņas. :)

  3. 3 Sandy

    Oskars, gribēju uz ClubX sūtīt un testēt, bet diemžēl viņi man neatbildēja, tapēc palaidu vienkārsi uz iepazisanas.com, lai labāka saturiskā atbilstība.

    Bet augstāk minētais tests, case study, būtu lielisks veids kā reklamēt savu affiliate program.

  4. 4 Sandy

    Nu tā nav iepazīšānās.

  5. 5 Sandy

    Vainīgs, bet patreiz darbu pāri galvai. Pat nav laika ieblogot ;) p.s.s balvas joprojam nav ne apēstas, ne sabojājušās. :D

  6. 6 Sandy

    Mārcis Balodis, Latvijas tirgū varbūt tā tas liekas, bet vis ir jātestē un jārēķina. Problēma jau tā ka nolaišanās lapas ir galīgi nelietojamas šādiem nolūkiem. Bet ja piestrādā, domāju, ka var sanākt savs kumosiņš.

  7. 7 Sandy

    Ak tu kaarumnieks:)

  8. 8 janis

    JUS TIKAI IEEJIET BLOGA janis10110.nee.lv un paskatieties cik reali un cik viegli ir nopelnīt vajag tikai druscinj iedzilināties…un viss veiksmi

  9. 9 Ģirts

    o.27% CTR! Tas ir šausmīgi zems rādītājs!

  10. 10 Sandy

    Nu tas bija tikai content networks, un youtube/metacafe - cik ir normāls/labs tajās vietās?

Leave a Reply